Säkrar framtiden :-)

 


Idag har jag investerat i framtiden, två av dess killar ska flytta till oss någon gång maj/juni. Det är ettåriga gotlandsruss som om allt går enligt plan ska bli verksamhets ponnys när de blir stora. Vilka två det blir ska uppfödaren välja ut till mig, så jag får dem som han tror kommer passa oss bäst. De är hingstar nu men ska kastreras innan jag hämtar dem. 

Fick också en ide om att köra projekt, där några får delta i deras utbildning och lära sig hur man från grunden utbildar en ponny. Jag ska fundera vidare på upplägg om detta så får vi se om det finns något intresse för det.

Kommentarer

  1. Så himla mysigt! 😍

    SvaraRadera
  2. Spännande! 😃 (Den med gråa manen ser roligt ut 🙈) Lycka till!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)