Viktiga kunskaper!

 


Idag har jag och ett gäng klubbkompisar fått utbildning i HLR. En utbildning som det är viktigt att gå med jämna mellanrum för att vara förberedd på att kunna rädda liv. Nu har vi ju även en hjärtstatrare i klubbhuset så det var skönt att få testa hur den fungerar.

Jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver använda dessa kunskaper, men skönt att vara uppdaterad på hur man ska göra. Även om man inte alls vet hur man kommer att reagera i ett skarp läge.

Det är alltid lite jobbigt med dessa utbildningar för att i vanliga fall är man duktig på att förtränga allt som kan hända. Vilket är väldig tur, för vem orkar leva ett liv om man hela tiden ska tänka på vad som kan hända. Men en dag som denna tvingas man att se och tänka på den jobbiga sidan i livet också.

Så det var väldigt skönt att ta en långtur tillsammans med Gevalia på eftermiddagen och rensa tankarna. Men när jag skrittar mitt ute i skogen kommer jag på att jag själv gör ett väldigt dumt misstag. Jag har inte meddelat någon att jag är ute och rider eller vart jag tänkt rida. Vilket är väldigt dumt om det skulle hända mig något. Så fy skämmas på mig!!!!

Ha en trevlig lördags kväll!

Kommentarer

  1. Det känns tryggt på Stackebo 🧡 Tack för ert arbete och omtanke ☺️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)