Söndag

 


Söndagen började med lite sovmorgon :-) så klev upp 7,45 och fick ägg och bacon frukost av mannen.

Gick ut i stallet 8,30 och mockade efter Casandra för att sen fixa till Gevalia, Silver och Daydream inför kiropraktorn som kom kl 9,00. Det är alltid lika intressant att se och lära av honom och höra roliga historier :-)

Han hittade en del på Gevalia, framför allt på vänstersidan. Så inte så konstigt att hon varit lite konstig i kroppen. Antagligen lekt och gått omkull i hagen. Men så skönt när han hittar saker som går att rätta till när det inte känns hundra bra med hästen.

Även Sliver och Daydream hade en hel del att rätta till, så nu hoppas vi att em också känner sig bättre i kroppen.

Klockan 11 hade jag ett möte med en PT för att jag vill ha lite hjälp med min egen träning. Framförallt en kolla på att jag utför mina övningar rätt. Nu har jag tränat själv länge och som det är med allt så lägger man sig till med olater när ingen kontrollerar.

11,45 hade jag en hoppträning, som gick väldigt bra. Så roligt när mina elever och mina hästar är så duktiga.

Luncha hästarna - luncha mig själv..... sov en stund i soffan......

Sen lite utbildning, jag går en basutbildning som är obligatorisk för ledare i ridsportförbundet, första delen gör jag själv digitalt. Även om detta inte är något nytt är det bra att repetera och reflektera över desssa viktiga saker när det gäller vår och hästarnas välfärd.

Men nu måste jag röra på mig lite, så det får bli ett gym pass denna söndag eftermiddag, styrka och lite kompis snack 💪 Ja just det har jag glömt...jag skulle ju städa i helgen, men det får vänta lite till....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)