Solen tittar fram och jag tittar in här :-)

Nytt personbästa i marklyft, 100 kg 💪


 Blogg året 2024 har inte börjat på det mest effektiva sätt ;-)

Men så är livet, det går upp och det går ner. Det där med balans mellan alla delar i livet, är nog det svåraste puzzlet vi har att lösa

Fick frågan av naprapaten som jag besökte hur det kom sig att min egen träningen går så bra nu. Jag fick tänka efter lite, men bland annat så städar jag mindre och så bloggar jag inte 😆

Så mitt egna tränings år har börjat riktigt bra, jag styrketränar regelbundet 3 gånger i veckan på gymmet. Vilket verkligen märks, jag är starkare, rörligare och har inte ont 💪 uppe på detta har jag ofta en träningskompis att ventilera livets berg och dal bana med. Så både kropp och själ får sitt.....


Vad händer med hästarna då...... ja där har vi både glädje och sorg.



Börjar med det tråkiga, det är med tungt hjärta jag skriver detta 💔 Men det har visat sig att vår fina Corre inte håller för ridning, hans kropp är i för dåligt skick. Så vi kommer hjälpa honom att avsluta lidandet 💔 Det är vår skyldighet som djurägare att ta beslut som är bäst för hästen, även om det är fruktansvärt för oss själva.

Men annars flyter det på Gevalia var lite konstig i ett bakben för två veckor sen, så jag kom inte till start på vår planerade tävling. Istället skrittade jag henne 4 dagar och red sen lugnt igång och nu känns hon fin igen. Men kiropraktorn ska få känna igenom henne till helgen, ifall det är något som behöver rättas till. 

Casandras mage växer så vi hoppas att det lilla livet där inne växer och mår bra, det är drygt 3 månader kvar till det är dax för föl. 

Jag har startat Silver på en dressyrtävling till, han är så fin den lilla hästen. Det blev en miss i första klassen, eftersom han blev lite spänd uppe vid domaren och fattade fel galopp. Men trots detta över 66% och en tredjeplats i klassen. Sen debuterade vi lite oplanerat LB på dryga 64%, vilket jag är väldigt nöjd med. Min plan är att rida honom lite mer regelbundet nu inför våra kommande lagdressyr starter. 

Nu ska jag försöka kika in här lite oftare igen.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)