Anmäld till årets första tävling :-)

Dessa två stjärnor gjorde tävlingsdebut i söndags och båda två var felfria och fina med Ebba på ryggen.

Nu är även dressyrhästarna anmälda till årets första tävling.
Både Silver och Gevalia är anmälda till dressyrtävling i mars. Planen är att starta en klass med Silver och två klasser med Gevalia, längtar.

I går var jag och tränade dressyr för Micke, Det var en månad sen jag tränade sist och då var vi inte helt igång efter lite julledighet. Då var hon stel och lite svår jobbad. När jag ridit fram en stund och Micke bara tittat på oss sa han:
- Så här fin har jag aldrig sett henne, vad har du gjort?

Jag tycker ju själv att hon blivit mycket finare att rida men att höra någon annan säga det känns helt underbart. 

Jag har ändrat i mitt träningsupplägg med Gevalia, för jag tyckte inte hon musklade sig så bra i överlinjen
trots att hon arbetar väldigt bra och korrekt. Så jag rider och tränar välplanerat och noggrant varannan dag och tömkör de andra dagarna. Min förhoppning är att hon ska bli starkare och bättre av detta upplägg. När hon visade sig så fin efter några veckor med detta upplägg känns det helt rätt :-)

Hoppas verkligen jag kan få fram denna fina häst och ridning på tävlingsbanorna i vår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)