I helgen har vi ridit Kiara för första gången efter hennes behandling och hur gick det då?

Hon var pigg och sprallig med modiga Ellen vågade sig upp och red henne en stund. Vi var nervösa inför om hon skulle hosta eller inte...... och hon hostade INTE en enda gång. Nu är detta bara en gång, men det börjar ju bra i alla fall. Nu hoppas vi det fortsätter så här bra.

I natt vaknade jag av att jag hade väldigt ont i min handled, jag har inte slagit mig eller gjort något som jag kan tänka mig skulle åstadkomma detta. Men lite svullen och smärta när jag vrider min hand, vilket blev lite bättre under dagen men långt ifrån bra. Jag hade ju planerat att rida och tänkte att det kan jag ju göra med en hand. Min snälla bror hjälpte mig att kratsa hovar och sadla henne :-)

Jag skrittade först ut med Ebba och två till, då började Calle att hoppa och studsa. Gevalia taggade till och Ebba red bakom mig barbacka på Frasse (som har ganska lätt till bus) Just då ångrade jag mitt en hands beslut lite. Men det gick bra, de lugnade ner sig efter en stund. Sen red jag i ridhuset gjorde ett galoppjobb på 10 min. Det är lättast i galoppen att rida på en hand tycker jag. Hon blev väldigt fin, växlade böjda och raka spår, gjorde många byten och nästan alla blev klockrena. Så det blev ett väldigt bra pass, med ett upplägg jag aldrig kommit på om jag kunnat rida som vanligt ;-)

Vi har också varit iväg till Värnamo på pay and jump med Cherokee. Hon har bara hoppat ett par gånger efter en ganska lång hoppvila. Men hon var så avslappnad och fin, hoppade riktigt bra. Det var just i Värnamo vi började med henne, då hoppade vi 30 cm, eller rättare sagt försökte hoppa...... Hon var så rädd för hinderna att det inte gick speciellt bra, jag minns att jag var så imponerad av att Ebba lyckades hålla sig kvar på henne. Det var samma människa som höll i pay and jumpen då som nu, hon sa till både mig och Ebba vilken fantastisk utveckling hon gjort. Nu ser hon ju ut som en riktig hopphäst... Så roligt att höra :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)