Sista tävlingen för i år....


Lite kallt idag så jag hade inte tänkta att knoppa henne, men ångrade mig.
Jag och Silver gjorde debut på dressyrbanan idag och vilken debut det blev.... Han var så fin och duktig och det kändes väldigt bra. Jag var sist i klassen och när jag kommer ut får jag reda på att min klubbkompis leder klassen och blev jätteglad för hennes skull. Grattade henne för den fina ritten och hon säger att det har gick ännu bättre för mig. Först trodde jag bara dem skojade med mig, men det gjorde dem inte. Vi lyckades skrapa ihop över 70% och vann klassen. Så roligt att åka iväg med en av mina fyrbenta kollegor som jag inte rider så ofta själv utan han rids mest av mina duktiga elever och vi vinner vår första dressyr :-)  vilken fantastisk liten häst han är. Det här känns lovande för vår medverkan i lagdressyren till våren.
Att klubb kompisen Emmie kommer tvåa gör det ännu roligare, heja Gnosjöandan!!





Han ser ju ganska vit ut ändå, inte lätt i -10 * försöka få honom ren.

Gevalia gick också en klass, hon var riktigt laddad i dag och kär i sin nya resekamrat. Vilket gjorde att det tillkom lite extra i vårat program. För det första så ropade hon på Silver några gånger och tappade fokus lite. Sen tyckte hon att det var för lite galopp i programmet så hon la till lite extra ;-) trots detta så fick vi drygt 65% Så i grunden kändes hon riktigt fin, så fina hästar jag har.









Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)