Skit kallt....

Nu när vattnet fryser ute så är det ju extra viktigt att dem har vatten inne.....MEN om man använder vattenhinken som toalett så blir det inte så bra 😨 ibland är dem inte så smarta.......

Det är så vacker och härligt ute bara man klär sig tillräckligt.

Men det innebär mer jobb när det gäller hästarna. Framförallt när det gäller vattnet, mer bärande och kånkande med frysta hinkar, kranar och vattenbaljor.

Sen det vanliga problemet...... att det aldrig går som man tänkt......
Satte ut vår nyaste värmebalja i ponnyhagen igår kväll. Idag är den sönder....... 
Det var dem pengarna och det isfria vattnet. 😒

Alla täcken gör ju också att det blir mer arbete, särskilt när inte alla samarbetar med mig. Calle är stor som ett hus och  det är ju inte jag, så för det första har jag fullt upp att få upp hans stora täcke upp över ryggen och när jag lyckas då biter Calle tag i täcket och drar av det. En väldigt kul lek tycker en av oss......

Men visst jag älskar vintern ⛄
 




Kommentarer

  1. 🤭 … jag har lika mycket skoj med mina barn på förskolan 🧡

    Visst är den här vintern så härligt ❄️ 🍵🫖 (en varm tanke till dig)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)