Min fantastiska häst!

 

Visst är hon fin 😂

Igår var jag och hopptränade med Gevalia för första gången på ganska länge. 

Vilken träning säger jag, hon var super fin att rida från första steget.... eller det var inte riktigt sant. De senaste dagarna har hon i första traven när jag ber henne gå fram blivit skit sur och ju mer jag bett henne dessto surare har hon blivit. Men efter det så är hon på så bra humör 😉

Hon var pigg och lydig, hoppade så jäkla bra redan på de låga hinderna. Det var bara en sak som inte satt som det skulle. Det är när vi vände typ halftigenom och bytte varv och galopp över ett litet hinder. När vi bytte till höger galoppen så ville hon först falla inåt och rinna iväg i galoppen. Men när vi tränade lite extra på det så blev det mycket bättre tillslut. Detta tränade jag även på hemma idag och hon kändes väldigt fin i den svängen 👍

Vi avslutade gårdagens träning med att som alltid rida upp ett dressyrprogram. Vi hoppade inne och gick ut och red programmet på utebanan. Jäkla vad laddad hon var, har nog aldrig ridit ett program med så mycket power och framåtbjudning..... lite väl mycket men en härlig känsla.

Både jag och Gevalia fick beröm av Micke, jag för att jag fortsatte rida så bra även om hon var så laddad. Gevalia, för att även om hon vilat är i så god kondition.

För att efter 1 timmes enskild hoppträning gå ut och leverera ett dressyrprogram med den energin och det trycket i steget utan att ens se berörd ut efteråt.  

Att hon också på dagen pass var helt underbar att rida gör ju inte saken sämre, jag får nypa mig i armen för att verkligen tro på att denna fina häst är min 💓

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)