Höstlov = extra mycket att göra

 Det är härligt med lovveckor men det innebär också extra mycket arbete. Teoripass, läger, stalldag, dressyr förmiddag och privatlektioner.

Extra roligt när det varit så stort intresse för våra aktiviteter. Men känner att när veckan är över kommer det inte finnas mycket energi kvar i denna kroppen 😁

Men nu till Silver och vår WE tävling. Kan ju ärligt säga att det var längesen jag var så nervös inför en start. Men jag brukar ju vara mer förberedd på uppgiften. Mitt mål var att rida rätt väg på alla tre delmoment, vilket jag lyckades göra.

Silver var lite spänd i dressyren men vi red ändå ihop dryga 64 % och det tycker jag är klart godkänt av oss.

I tekniken kändes det ganska bra, bara en liten miss.. Nämligen i två tunnor, där det var skritt mellan volterna så tog Silver galopp istället för trav i andra volten, han tänkte nog redan på speed delen 😂  Bron som Silver aldrig gått över, skrittade han över så fint. Men jag blev väldigt överraskad när jag fick min bedömning, hela 69 % 

Avslutningsvis var det då speeden, jag var så jäkla nervös för att jag skulle glömma vägen, nu när det skulle gå så snabbt. Men vägen satt och Silver var med på noterna så farten fanns, snäva svängar och stopp var inga som helst problem. 

Jag tabbade mig lite på grinden, när jag skulle hänga tillbaka repet så lossnade det inte från min blöta handske så jag tappade repet. Då blev jag tvungen att fiska upp det igen och stänga på nytt. MEN trots detta var jag 24 sekunder snabbare än tvåan i detta momentet. 

Domarens kommentar på speeden " Lydig, snabb, explosiv och ändå balanserad"

Så jag är så nöjd med min fina Silver, vilken härlig liten häst. Detta gav mersmak så någon mer start får det nog ändå bli. Men vi har tid att öva lite mer tills dess, då nästa tävling är i maj nästa år.



Hör på min härliga support på läktaren 😍





Kommentarer

  1. Fantastiskt roligt att få vara med och se detta! Tur man lyckades hålla kameran still i all spänning!😉 Du är en inspiration för oss alla Linda! 🌟😍 //Christine

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen så fint och lätt ut 🧡 Vilket fint ekipage ni är! Bra jobbat ☺️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)