Gevalia



Nu är vi på gång igen. Jag har ridit henne en dryg vecka nu sen veterinären sa att det var ok. Skrittade några dagar sen två lätta pass i ridhuset hemma. I onsdags var det Micke träning och även om hon inte är helt igång så tog jag med henne dit. 

För min tanke är att, när hästen fått vila lite längre så har du bra tillfälle när du gör en omstart att komma åt fel och brister. Jag vet att Gevalia sätter mig snett i sadeln men det är jag så van vid så jag känner inte det. Men nu när jag ridit andra en period och sitter rakt på riktigt över hästen, så sitter jag även bättre på Gevalia. Nu gäller det dock att försöka komma åt hennes sne het så hon blir rak istället för att jag anpassar mig till henne. Därför är det jätte bra att rida för tränare i tidigt läge både när det gäller unghästar och hästar som är under igångsättning. Sen har du som ryttare givetvis ett stort ansvar att se till att träningen anpassas till hur mycket hästen är igång.

Min träning i onsdags gick väldigt bra, hon känns så pigg och fräsch 😍 vi gjorde grund övningar i alla gångarter och hon gör det avslappnat och fint. Micke var imponerad - Att hon på tredje passet går så här bra, vi jobbade dock på nästan en timme och hon är långhårig, men inte alls svettig. 

Ja hon ser ut som en stor långhårig nallebjörn, men var gör det när hon känns som en fantastisk dressyrhäst 🌟


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)