Aktiv vila i kylan.


Måndag och det är vilodag för Gevalia, eftersom jag då jobbar på kontoret hela förmiddagen och har lektioner hela kvällen. Men nu när det är så hårt och dåligt underlag i hagarna så rör hästarna väldigt lite på sig. Så jag försöker se till att det blir aktiv vila, när jag har lite tid så är ett bra sätt att släppa i ridhuset och låta de röra på sig. Jag började med att promenera med henne över bommarna vi hade framme, för att värma upp henne i ca  10 min. För när man släpper dem så kör de ofta på i full fart och kvicka vändningar direkt. Då är det bra om de är lite uppvärmda så de inte gör illa sig. Men får Gevalia själv välja står hon helst still och ser fin ut 😉


Så jag får aktivt jaga på henne för hon ska röra på sig....


Men skönt att hon springer lite så hon håller mage och kropp igång. Det är så bra med lektions hästarna som får röra på sig minst två lektioner om dagen. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)