Söndag kväll och summering av helgen!

Jag skrev att jag skulle tränat dressyr förra fredagen men det blev flyttad pga sjukdom till tisdagen denna veckan, Men även tisdagen blev flyttad till i fredags. Men vet ni vad, den blev flyttad ännu en gång.... men i lördags blev den äntligen av.

Vi hade bestämt sen innan att Anni skulle sitta upp och rida Gevalia, för att ännu bättre kunna hjälpa mig. Det var roligt att se en annan duktigt ryttare rida henne. Hon tyckte att hon var rolig och fin att rida, inga konstigheter att rätta till. Men lite att tänka på för att höja oss ett snäpp till, vilket planen är att göra.

Jag kom på när jag åkte till träningen att jag skulle fråga Anni om hon kunde ha Gevalia och rida henne när jag är på semester. Det ville hon gärna göra :-) Det blir ju perfekt, jag åker och semestrar samtidigt som Gevalia blir väl genomriden av min tränare. Gevalia har ju typ bara haft mig på ryggen förutom några lektioner ibland med andra. Så hon är naturligtvis väldigt formad efter mina styrkor och svagheter.

Det är så att man rider nästan alltid sin egen häst lite mesigare än när man rider andras. Jag menar att om jag sitter upp och ska hjälpa någon att få sin häst bättre är det väldigt lätt att ställa de krav man behöver på ridningen för att det ska bli riktigt bra. Med med sin egen lilla diamant nöjer sig man ofta när det är nästan bra och så undrar man varför det går sakta framåt i utvecklingen 😂

I huvudet på mig när jag rider Gevalia
- så duktig och lydig du är, lite segt reagerat men vad gör det min lilla vän..... och så blir det inte bättre än det är.

I huvudet när jag rider till någon häst
- men så segt kan man inte reagera då kommer vi ingen vart, så ser jag till att få den reaktion jag vill ha och samarbetet med hästen blir så mycket bättre och enklare.

Idag var det tävling i Växjö, kort, varm och intensiv dag.
10,15 Började rida fram
10,57 Red första klassen
11,05 klar och jag var sist ut så väntade in resultatet innan vi kunde lämna banan.
11,10 Prisutdelning 
11,20 Var tillbaka vid bilen,  bjuda Gevalia på vatten och se till att dricka själv. En snabb genomgång av program nummer två.
11,30 Upp på hästen och rida fram till andra klassen.
11,57 Start andra klassen.
12,05 Ridit färdigt programmet och höll på att förgås i värmen. Men eftersom jag var näst sist fick jag snällt vänta kvar jämte banan i den stekande solen 10 min till, tills sista ryttaren var färdig, Trodde en stund att jag skulle svimma av....
Tillslut fick vi äntligen röra oss bort till bilen igen och svalkande vatten för både mig och Gevalia. 

Känslan i ridningen var inte på topp idag, då är det extra kul att ändå ta en placering. Jag tror att hon var segare idag pga av värmen, hon har ju börjat sätta lite vinterpäls redan. Men ändå kämpar hon på tillsammans med mig 💖

Här är hon nöjd, i skuggan och smaskar både mash och morot.
En snygg bild till, ser ut som hon har ett gigantiskt huvud och den tanigaste bakdelen 😂 men vi försökte i alla fall ta fint kort.....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)