Inte Gevalias favorit syssla.....


Vet ni att min häst kan stegra på kommando... 
......  vilket kommando är ju en annan sak 😜

Ett bra sätt att låta hästen röra på sig en vilodag är att lösgaloppera i ridhuset. Det är bra att dem får röra sig utan ryttare och påverkan från oss.

Men släpper jag Gevalia är det detta hon vill ägna sig åt.......


.... Rulla sig, strosa runt och stå stilla.

När jag då ger henne kommando att röra på sig, svarar hon nästan alltid med att först ställa sig på bakbenen och visa mig att hon inte är nöjd med min inblandning, sen rör hon på sig.

Hon ser ingen som helst anledning till att springa runt utan mig på ryggen 😂

Kommentarer

  1. Nä varför skulle det vara roligt 🤣 //Christine

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)