Gevalia

 Jag har testat att rida på ett annat bett några gånger nu. Rider på ett baby pelham.

Jag rider med tyglarna i översta ringarna, där jag har markerat på bilden. Detta blir då ett väldigt milt bett, men Gevalia tycker ändå att det tar mer än hennes tvådelade bett. Vilket gör att hon lyssnar ännu bättre, det blir inte det där små mothuggen när jag ber om något utan hon gör det mer avslappnat och direkt. Vilket gör att hon kommer i ännu bättre form och bärighet, vilket i sin tur gör att jag kan rida ännu bättre.

Tränade för Micke igår och känslan var stundtals helt fantastisk, red som vanligt ett program i slutet av träningen. Gjorde den bästa travdelen någonsin i Msv C programmet, galoppdelen var också bra men hon blev lite trött så kvalitén på galoppen blev lite sämre. Inte så konstigt att hon blev trött, när hon rör sig så mycket bättre och inte är van vid detta. Så nu får vi träna upp styrkan för denna nya förbättrade form. Det går inte att beskriva glädjen i att sitta på denna fantastiska häst och leka runt. Att också veta att det är jag bara jag som byggt upp denna fina häst. Ångrar inte en sekund att jag vågade ta chansen med henne trots så dåliga odds.  Tacksam 💖







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)