Träning igen :-)

 Efter några veckors semester från att åka iväg och träna så var det i onsdags dax igen.

Det var träning för Micke som stod på schemat. Jag och Gevalia började och vi tränade dressyr. Alltid lite nervöst när man ridit enbart själv under en tid, det är så lätt att lägga sig till med små olater när ingen är och påpekar din ridning. Själv tycker jag att det har känts riktigt bra både min egen ridning och Gevalia. 

Träningen gick mycket bra, tänker man tillbaka ett år så fick jag jobba ganska hårt med henne för att få henne att använda sin kropp ordentligt. Både hon och jag var alltid slutkörda efter ett pass.....

Nu gör vi en träning där vi är avslappande och lösgjorda hela tiden och kan med små lätta hjälper förbättra det ännu mer. Galoppen har hela tiden varit hennes gångart och haft mycket lättare för den, det som har förbättrat sig enormt det sista är hennes trav. Micke sa att han aldrig sett henne röra sig så bra och det med  lätthet.

Jag har fokuserat på hennes styrka, så väldigt roligt att det gett så bra resultat.

Avslutade som vanligt med att rida upp ett program, nu var det ett tag sen jag red program. Började bra men redan efter första längningen tog hon kommandot och drog..... jag avbröt... Micke undrade vad som hände, längningen var ju super fin...

Jo det kunde jag direkt säga vad som hände, längningen var riktigt bra.... MEN det var inte jag som gjorde den utan Gevalia själv.... och det går verkligen inte att hon får ta kommandot det lilla minsta för då går tåget och jag blir bara en passagerare som får hålla i sig och följa med 😂 

Vi började om och nu såg jag till att få igenom halvhalterna och längde på steget när JAG sa det och då är hon super fin. Alltså det är som att rida två helt olika hästar, helt beroende på min ridning. 

Ebba hoppade Frasse och han var också riktigt fin 😍

Häromdagen var vi iväg och red en härlig långritt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)