Inne och äter lunch.....

 ..... samt svalkar mig efter ett hett ridpass, även om det nästan bara var skritt idag 😎

Får ofta frågan varför jag sitter inne och äter när det är så fint väder ute. Jo det är ju så när man har lyxen att arbeta ute nästan hela tiden, så är det skönt att gå in till ac:n och komma ifrån sol och värme en stund.

Så fin i sina knoppar 😍

Men hur gick det nu då med Corre och dressyrdebuten....

Den gick över förväntan bra, han var lugn och fin, inte det minsta tittig eller spänd på den nya sortens tävlingsbana. Programmet  gick ungefär så bra det kunde, halterna har inte funkat hemma och då gjorde det inte på tävling heller. Fick ett omslag i galoppen i slutet, det var den ända missen. Vi red ihop 64 % och det är klart godkänt. Extra roligt att vi fick mycket fin kritik i slutkommentaren. att jag inverkade bra på honom och att det ser ut att finnas stor potential för att kunna bli riktigt bra.

Efter en så bra start åkte jag hem och anmälde honom till en klass på dressyrfestivalen i helgen 😅

Jag och Gevalia gjorde vår bästa LA hittills och det kändes väldigt bra, nu är vi på rätt spår igen.

Gevalia går fyra klasser i helgen, två på fredag och två på söndag, Corre går en klass på lördag.


Jag var och tränade för Anni i måndags och kan säga att första gången på länge som jag fick jobba på ganska ordentligt, eller om det var värmen som gjorde det jobbigt kanske 😉 men vi hittade en svaghet som jag behöver fokusera ordentligt på. Så roligt när man hela tiden kan utvecklas och bli bättre.

Dessutom kommer Anni att komma till Värnamo på fredag och hjälpa mig på tävlingen.

Vänner 💕


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)