Dressyrträning

 Nu var det nästan 1 månad sen jag tränade för Anni sist. Då är det extra roligt att hon tycker att Gevalia ser mycket finare ut, att vi håller oss på linjerna och hon spårar fint. Detta har varit mitt fokus sen sist, så skönt när det ger resultat. 

Vi diskuterade sista tävlingen och hur vi ska gå vidare...... och Gevalia visade henne sin lite mindre bra sida för henne. Vilket är jättebra, det är ju lättare att kunna hjälpa mig när man ser ett tydligt problem. Jag har känt att Gevalia utmanar mig lite för tillfället, testar gränserna och vill gärna lägga sig i hur vi ska göra saker.

Idag var det en så enkel sak som halten hon skulle göra på sitt sätt. Vilket innebär att hon stannar ganska lydigt sen tar hon bettet och vänder huvudet åt ena hållet och ska stå så.

När jag visar hur hon ska stå blir hon sur och försöker stegra sig lite istället, efter några diskussioner gjorde hon en perfekt halt i eftergift..... hon fick beröm och sen skulle jag skritta fram igen....MEN nej då ska jag stå fint så ska jag stå så här.... hon skulle inte röra sig framåt. 

Resten av träningen gick för det mesta riktigt bra, hon kommer upp i en högre bättre form stundtals, men orkar inte bära sig helt där i galoppen hela tiden.

Jag avslutade med att rida ett Msv C program, det bästa vi gjort hittills och enligt Annis bedömning borde procenten för detta ligga på runt 68 % 😍  Tänk när jag helt listat ut hur jag ska rida henne och kunna prestera detta på tävling. Nu är jag lite mer peppad igen för att träna vidare.

Emilion, Gevalias pappa.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Vivan, älskade Vivan

Gråter och städar......