Bestämde själv in i det sista!

Jag tog beslutet att Vivans kropp inte längre skulle hålla för att ridas. Men Vivan själv tog beslutet om när det skulle ske. Detta var första gången i mitt liv jag är med om att en häst dör stilla och lugnt av ålderdom.

Hon var sig själv hela dagen, vandrade och till och med travade runt hagen tillsammans med Gevalia under dagen. När kvällen kom så la hon sig ner, för att vila trodde jag. Men jag insåg ganska snabbt att det var något annat. Vivan var lugn och visade inga tecken på smärta. Hon reste sig och bytte plats två gånger under nästan 3 timmar, annars bara låg hon. Det var så fint att se Gevalia lika lugn och trygg stå och hålla henne sällskap. 

Jag viskade i hennes öra att hon skulle hälsa Thyra och Velo, att vi saknar dem. Men att jag hoppas dem har det underbart där de är nu. Det finns gott om kompisar som de kan prata minnen ihop med där uppe.  💕

Det kunde verkligen inte blivit ett bättre avslut för henne 💗






Kommentarer

  1. Jag hade hoppats på att kunna hälsa henne en sista gång. Ibland skulle man inte vänta utan göra direkt vad man tänker och hjärtat säger. Så underbart för Vivans skull 🧡 och tack för att du berättar 🌹

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Vivan, älskade Vivan

Gråter och städar......