Torsdag!

 För det första så bestämde jag mig för att inte åka och galoppera på travbanan...... för Ebba tyckte det var en dålig ide. Hennes ord "du som trillar av i skritt i skogen hemma kommer ju trilla av och göra illa dig om du åker iväg"

Alltså jag har bara trillat av Gevalia EN gång på alla år, att det råkade bli i skritt kan ju inte jag rå för 😂

Men allvarligt så var detta inte anledningen till att jag inte åkte, utan eftersom vi ska iväg på både pay and jump och öppen bana nu i påsk så ville jag istället vara hemma en dag.

Nu till gårdagens träning.... och wow vilken känsla och det bästa att jag red henne så bra från början utan hjälp från Micke 🌟

Äntligen har jag fått allt på plats och vi kan börja med nya utmaningar som inte är grundarbete. Längtar så till nästa tävling.

Jag ska också nästa vecka prova att träna för en annan dressyrtränare, ska bli spännande. Återkommer om detta när det är gjort.

Häromdagen så kom inte Sally när jag ropade på henne, Bell däremot var snällt på plats. Jag gick och gjorde något annat en stund. För att sen ropa på Sally igen fortfarande bara Bell på plats. Då började Bell hoppa på mig och sen sprang mot hundgården. Då ser jag detta.....

Ser ni den lilla nosen som sticker fram?

Där låg hon och tyckte synd om sig själv, hon tänkte inte på att det skulle gå att komma ut samma väg som hon gick in. Dessutom vet hon att hon inte får vara där, så därför ville hon inte skälla och visa var hon var. Men blev glad när jag hjälpte henne ut 💖


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)