Min ridning....

 Jag skrev att jag nu rider med markeringar på tyglarna för att kunna hålla koll på liksidigheten och att tyglarna inte blir längre och längre.... vilket de väldigt lätt blir. Men vilken skillnad på Gevalia bara efter en vecka med detta tänk. Ska bli intressant imorgon om Micke ser någon skillnad från förra gången.

Mina elever har sån tur att jag fortfarande vill utvecklas på min häst, för det jag kommer på att jag behöver förbättra ser jag också till att mina elever förbättrar 😉

 Min nästa dressyrtävling är i Ljungby den 16 april då ska jag rida LA:3 och Msv C:1 så tränar hårt för att få henne mer lösgjord och liksidig tills dess så att jag har chans att höja mina procent lite. 

Läste att det är hästens dag på Vaggerydstravet den 10/4 och att man får ta med sig sin häst och testa på galopp på travbanan, blev lite sugen på detta. Både för att det skulle vara roligt men också för att ett riktig galopp jobb är väldigt lösgörande för hästen. Har inte bestämt mig än men måste göra det under dagen då anmälningstiden går ut imorgon..... 




Kommentarer

  1. Nämen Ljungby är ju inte så långt bort från mig! 😉 Vi kan väl höras och se om jag möta upp och hjälpa till 😁 //Christine

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Jag hör av mig när det närmar sig :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)