Dressyrträning!

 Jag berättade att jag skulle åka och träna dressyr för en ny tränare. Så idag på förmiddagen var det dax. Jag lastade Gevalia och åkte iväg till Granön utanför Vaggeryd, där jag tränade för Annie Högberg.

Träningen gick väldigt bra, men var trött i huvudet efteråt. Det är ju alltid lite extra jobbigt med en ny tränare innan man lär känna varandra och vet vad de menar i alla lägen. 

Hon tyckte om Gevalia, sa att hon har tre väldigt bra gångarter. Vilket är roligt att höra eftersom traven inte varit så bra från början. Jag fick tänka mycket på att slappna av mellan mina hjälper och att sätta ihop henne ännu bättre för mina ytterhjälper. Men så fin hon blev, red mitt bästa Msv C program någonsin. Så känns riktigt bra inför tävlingen. 

Hade hoppträningar ikväll för mina hoppgrupper, blir så stolt och glad för deras utveckling och deras vilja att förbättras. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)