Vilken träning det blev igår...

 Alltså vilken häst jag har 😍

Inför gårdagens träning frågade jag Micke om han kunde sitta upp och känna på henne lite. För att jag behöver lite ny input för att lösa problemet vi har i traven för tillfället. Det ät ju alltid lättare att hjälpa någon om man själv känt av hästen.

Vilken han så snällt gjorde fast han inte brukar göra detta. Det blev lika bra som jag hoppats, han kom till lite ny insikt om henne och fick nya idéer om hur vi skulle fortsätta. Så när jag tog över igen gjorde vi lite annat arbetet än vi brukar och jäkla så fin hon blev.

Ett litet klipp från träningen.


Ebba tränade Calle för Micke på privatlektion i tisdags och det gick super bra. Tänk vilka framsteg han gjort på den korta tid vi haft honom. Det är som Micke sa " tänk att ni hittat en så fin och helt oförstörd häst" Med oförstörd menas att ingen har hanterat eller ridit honom med fel tänk eller för stora krav. Han är sunt grundriden för att bli en hållbar häst inne för att kunna prestera på årgångs championat. Alltså inga större krav har han haft på sig. Säger det igen ska bli så spännande att följa deras utveckling.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)