Vikten av ett bra team runt sig.

 Jag driver min egen verksamhet men jag är inte själv...

Jag tror det är väldigt viktigt att inse att man inte gör allt bäst själv, utan ta hjälp av andra. Alla har vi våra styrkor som vi kan bidra med.

Familjen är en väldigt viktig del för mig, för både den mentala och den fysiska delen.

Den sista stora förändringen med pappa på hemmaplan är helt fantastiskt. Förutom den dagliga arbetet i stallet så ser han med nya ögon på anläggningen. Kommer med bra idéer för att underlätta arbetet, ser säkerhetsrisker som behöver åtgärdas. Men inte minst en person med mycket erfarenhet som jag litar på att bolla olika beslut med. En sån enkel sak som vi utsläpp kunna rådgöra är vädret tillräckligt bra för skadade Kiara att gå ut eller bättre hon står inne. Beslut som jag självklart utan problem kan ta, men ändå så skönt att få lite input.

Installade förutom att jag får använda deras fina hästar i verksamheten. Så är det en tillgång för både socialt umgänge och hjälp med mycket. Det finns dem som är duktiga på att laga och fixa på anläggningen, andra är idé sprutor, nästa hjälper gladeligen till att motionera hästar, packar extra säckar hö, tömmer skottkärror, städar klubbhus..... ja listan kan göras lång. Men det bästa av allt är att vi har väldigt trevlig ihop 😀  Även om Ebba ibland tycker att jag har lite väl långa te stunder i klubbhuset 😜

Styrelsen här har vi ett gäng till som bidrar till mycket, allt från ekonomi och bokföring till byggnation.

Tränare att ha duktiga och kunniga tränare att träna för men också kunna diskutera lösningar för både hästar och elever med.

Kollega, ja det senaste året har jag fått en "kollega" på Gark. Nämligen Angelica som jag kan bolla idéer och funderingar med. Eller inte minst kunna avreagera sig lite på 😁 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)