Ny vecka :-)

 En vecka som bland annat innebär två praktikanter och två tävlingsdagar.

MEN vilket skit väder det är och ska vara i veckan...... Bara att bita ihop det blir inte bättre av att gnälla, även om det känns skönt att gnälla ibland 😉

Frasse är dessvärre inte bra så nu ska vi boka tid hos veterinären och kolla upp honom 😔

På lördag är det då dressyrtävling i Värnamo och jag ska rida två klasser. LA:3 och Msv C2. Det är faktiskt första gången jag ska rida Msv C2, för det är väldigt sällan den klassen finns med på tävling av någon anledning. Den är en hel del svårare än Msv C1:an så det ska bli kul att rida den. Det är svårare vägar i den förvända galoppen och så är det bakdelsvändningar med.

Så nu pluggar jag program, ännu ett nytt som ska få plats i huvudet, det gäller att hålla isär vilket program som är vilket, lätt att blanda ihop dem. 

En positiv sak bland allt tråkigt är att jag nu kan tävla i min dressyr kavaj igen, med för mycket av det goda så har den inte passat på ett tag 😱 Men det har jag lyckats ändra på nu 💪

Lilleman och Sessan 💞

Nu längtar jag på vår och ser framemot två nya föl ✊


 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)