Från snö kaos till solig fin vinterdag.


 Ja vädret svänger minsann, från förra veckan när det var vår väder till gårdagen snö kaos och idag en väldigt härlig vinterdag. Jag tror det är mer snö nu än det varit sammanlagt på hela vintern.


Ebba har bytt träningsdag varannan vecka och ska istället träna på tisdagar. Men just igår hade hon förhinder så jag fick hennes plats. Lyckades nog pricka in sämsta tänkbara tid att köra tid. Inte nog med att det inte var särskilt skottat så snöade det max så sikten var lika med noll, var som att köra i ett helt vitt landskap. Men kör man tillräckligt sakta så går det bra också, fyrhjulsdriften passar också väldigt bra. Trots att jag kröp fram var det inte en enda bil som körde om, alla var lika kloka på vägen.

När jag körde hem snöade det bara lite så det var väldigt mycket enklare att ta sig hem. 

Träningen gick förövrigt bra, tränade dressyr i hoppsadel och väldigt korta läder (för att undvika hennes sporrskav). Jag ska dit idag också och då ska jag hoppa.

Jag och Ebba har anmält oss till meeting i Växjö i påsk, både vi och hästarna ska övernatta där. Så längesen vi var på meeting. Hoppas det blir fler från klubben som åker tid, då blir det extra roligt.

(Christine om du läser detta får du gärna hjälpa oss denna helg 8-10 april, om du kan och vill ;-)

Läget på Frasse:

Han har nu vilat på box och i sjukhage, när vi longerade honom i gårkväll var han betydligt bättre. Så vi håller tummarna för att det är något snabbt övergående.


Kommentarer

  1. Åh jag läser sjävklart detta! Just den helgen ska jag troligen iväg på annat. Men om jag inte kommer iväg hjälper jag ju mer än gärna till!! 🥰 //Christine

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)