Wow, wow.....

 Alltså träningen igår gick helt fantastiskt bra 😍

Jag var lite orolig innan att jag inte skulle orka med ordentligt eftersom förkylningen och hostan fortfarande sitter lite kvar. Men med en sån lydig och välriden häst så var det inte jobbigt alls.

Nu fick jag verkligen ett kvitto på att behandlingen gett resultat. Min känsla innan var att hon kändes lite segare och långsammare. Den känslan kommer av att hon nu rör sig ordentligt med bakbenen och rörelsen går genom hela kroppen, då tar stegen längre tid. Micke sa att han aldrig sett henne röra sig så bra och villigt. Allt vi tränat på sista året fungerade utan minsta problem.

Så låsningen hon hade fram i bogen har gjort att hon inte kunnat använda sina bakben, antingen för att det tagit emot eller att det gjort ont.

Visst har vi saker att träna vidare på men nu med bättre förutsättningar.

Han tyckte också att hon blivit rundare och finare, det var ju fyra veckor sen han såg henne sist. 

Jag var så lycklig när jag åkte hem ifrån träningen. Men återigen så får man upp ögonen för hur mycket hästarna ställer upp och försöker göra som vi vill. De är helt enkelt underbara varelser 💕

Detta är en av mina favorit bilder på Gevalia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)