Ingen tävling för mig.....

 

Det blir ingen tävling i Jönköping för mig på lördag.

Endast av anledningen av hennes kiropraktiska behandling. Eftersom jag bara fått skritta henne denna veckan så känns det inte rättvist mot henne att hoppa direkt nu, utan att jag lugnt sätter igång henne igen. Så vi inte förstör behandlingen, tävlingar kommer det fler av :-)

Ebba känner sig däremot taggad på tävling med Frasse, hon hopptränade igår och det gick riktigt bra :-)

Nya Cazino fick igår gå ute i hagen, bredvid sina nya kompisar. Vilket han gjorde väldigt lugnt och fint. Vi longerade honom lite i ridhuset. Jag tycker det är bra att börja lära känna en ny häst från marken, med ledövningar och longering. Även detta gick bra, han är lugn och cool när han är inne själv i stallet. Om än väldigt nyfiken och ska vara med och se vad vi gör , vill gärna smaka och bita i saker och ting ;-)

Idag ska Ebba rida honom lite i ridhuset.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)