Gevalia, hur känns hon?

 Ja..... det är lite oklart hur min känsla är när jag rider henne.

Till en början när jag började arbeta henne lite mer var känslan att hon var lite lealös, hon kändes inte riktigt bekväm med sig själv. Kändes som att ömhet satt i ganska länge på henne efter behandlingen, sur och tvär när jag borstade eller klappade henne fram på bogen.

Det har nu försvunnit men då kommer den gamla känslan fram där bogen faller ut och jag får extremt mycket i min högerhand. Det är svårt att veta om det bara är så att det gamla rörelsemönstret sitter i eller om revbenen har tryckts tillbaka fel igen. Men samtidigt så när jag väl får till henne tycker jag att hon går mer avslappnat än innan.

Idag är det äntligen dax för träning för Micke igen och det ska bli extra intressant för att se om han ser någon skillnad på henne. Så återkommer med uppdatering om träningen :-)


Så här kan det också se ut när man hoppar...... bäst att hålla i sig ordentligt så man inte blir efter hästen när den hoppar så fint 😂

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)