Behandlingar

Detta var Gevalias önskan om aktivitet igår;-)


 I söndags var kiropraktor Göran här och behandlade 9 st av stallets hästar. Han hittade en del att rätta till på alla. Det blev en intressant dag med denna väldigt kunniga man, han har mycket att lära oss om hästarnas kropp.

Gevalia fick en behandling till och hon var mycket bättre på det han behandlade förra gången men det hade dykt upp lite nya låsningar. Vilket inte var ovanligt enligt Göran, det blir ju en liten ombyggnad av kroppen och det tar lite tid. 

Det var som vanligt skritt någon dag efter behandling vilket Gevalia inte tyckte var en sån bra ide. Hon har så mycket energi, får känslan av att hon tycker det är så mycket lättare och roligare att röra på sig nu. På måndagen skrittade jag henne två pass med lösgörande arbete i ridhuset. Där emellan fick hon följa med mig lös i ridhuset medans jag satte upp veckans övning. I vanliga fall brukar hon rulla sig några gånger sen följa efter mig i skritt eller stå och titta på. Denna gången började hon som vanligt att rulla sig några gånger men sen lekte hon för fullt. Hon sysselsatte sig hela tiden medans jag gjorde annat. Någon gång galopperade hon fram till mig och som jag tolkade det hela frågade om jag inte kunde vara med och leka :-)

Igår tisdag skrittade jag ut eller rättare sagt det var planen. Hon kan vara ganska tittig när jag rider ut själv och denna gången inget undantag. När vi är på väg bort från stallet vinglar vi fram som en full orm, hon vänder inte men jag måste hela tiden styra och gasa. När vi sen vände hemåt igen på samma väg då försvinner allt som varit farligt ;-) men skritta skulle hon inte göra. Vanligtvis brukar hon skritta på med raska steg men igår kunde hon inte skritta utan småtravade hela vägen hem, ju mer jag bromsade ju studsigare blev hon. Första gången hon uppför sig såhär :-)

Idag får jag rida henne som vanligt igen och onsdag jämna veckor betyder Micketräning. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)