Vilken katastrof!!

 Alltså min första online dressyr........

Jag behöver ju öva på att visa upp program och tänkte då att online dressyr är ett bra alternativ. Men min planering gick helt åt skogen. 

Jag planerade först att spela in programmet den 27/12 och det började vi att göra. Men på första försöket blev jag så missnöjd (väldigt omoget av mig) och avbröt ritten. 

När jag red programmet andra gången så kom jag ungefär till mitten och vad händer då.... jo alla lampor i ridhuset slocknar och det blir kolsvart. så jag kunde inte slutföra programmet.

Den 28/12 var jag och tränade för Micke så ingen filmning då.

29/12 var sista inlämningsdag, så jag planerade att filma på kvällen när alla läger barn fått mat. Men tog in henne innan maten. Då säger Ebba till mig:

- Men mamma har du inte läst ordentligt på reglerna???? Filmen måste vara inne innan kl 18,00

Klockan var då 17,40......

Frågan var då hur jag skulle göra strunta i det eller inte, resultatet kommer iallafall inte bli så bra. Men det är en cup med fina priser om man deltar i alla tre tillfällena. Så jag bestämde mig för att köra.

Jag fick hjälp av Ebba och Olivia att få på Gevalia sin utrusning medan jag kastar på mig min. Springer med Gevalia till ridhuset och hoppar upp, travar ett varv, galopperar ett varv och rider sen programmet. Laddar upp det på Youtube för att skicka iväg det.

Pust, det gick bara någon minut över 18,00 var filmen iväg.

Jag har inte fått min bedömning än, den kommer på posten, så vet inte hur det gick. Och har allvarligt talat inte tittat på filmen själv än...... tänkte göra det när jag fått bedömningen.

Men nu ikväll kunde jag läsa på FB att jag vunnit en privatträning för Årets Tränare i dressyr, dessa priser lottas ut bland deltagarna i onlinedressyren. Så nu är jag väldigt nöjd med att jag faktiskt gjorde det :-)

Nästa deltävling ska jag förhoppningsvis kunna förbättra mitt resultat genom att vara väl förbered och framriden ;-)



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Denna veckas övning.