Nicco


Idag var det Niccos tur att få hovarna fixade av Lisette och han skötte sig väldigt bra. Inte den snyggaste bilden men han är så fin vår lille kille. Nu två år och växer så det knakar ;-)

Niccos mamma Wellie var en fin och duktig hopphäst, men skadade sig tyvärr tidigt i livet och kunde inte fortsätta på tävlingsbanorna utan blev ett avelssto istället. 

Att Wellie hamnade hos oss var inte alls planerat. Jag fick erbjudande av att köpa henne billigt men tackade nej för att jag inte tyckte att vi behövde ett gammalt avelssto. Men efter en tid fick jag ett nytt erbjudande om att jag fick henne gratis. Jag var fortfarande emot det hela, men då säger min man att det är klart vi tar henne och försöker få ett föl efter henne. Sagt och gjort, vilket jag nu är väldigt glad över. Det är därför han heter Sir Nicholas, döpt efter Niclas :-)


Niccos pappa Casanova Hästak, en hingst som kan hoppa. Casanova är nu såld utomlands så han finns inte tillgänglig för avel i Sverige nu.

Det ska bli så spännande att se vad det blir av lilla Nicco i framtiden.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Denna veckas övning.