Min egen träning!

 Efter ett väldigt lååångt uppehåll med min styrketräning så jag nu äntligen fått tummen ur och börjat igen. Även om jag kör lite lättare pass till en början så känns det i kroppen. Det gäller att börja lugnt så kroppen hinner anpassa sig till den nya träningen. detta gäller både för oss människor och våra hästar. Det är inte bara det att vi får träningsvärk i våra muskler, vilket inte är farligt. Men våra leder ,senor och ligament måste succesivt få vänja sig vid den nya belastningen för att hålla bra.  

Jag styrketränar hemma 3 gånger i veckan, vilket fungerar bra för mig.

Sen har jag börjat skärpa till mig med maten också, behöver ju inte äta så mycket extra gott. Vilket är lite lättare nu när alla julkakor är slut ;-)

MEN vad säger vi om vädret, är det inte deprimerande blött och lerigt....... hoppas verkligen att jag kan gå ut och frukost fodra i annat än regn och gegga snart.

Här kommer några fölbilder att muntra upp oss med :-) hoppas att allt går vägen så vi får två friska fina föl i sommar.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Denna veckas övning.