Måndag igen!

Förra måndagen fick ni se min plan för Gevalias vecka. Viktigt att han en plan för träningen men ännu viktigare att följa upp planen.

Så här blev det.

Gevalias vecka:

Måndag: Vila ✔

Tisdag: Skritta ut ca 30 min + rida veckans lektionsövning.

Istället: tömkörning, mycket skänkelvikningar  ✔ Ändrade för att jag rakade henne och vädret var snöstorm så ville inte skritta ut.

Onsdag: Dressyr utan tigbyglar mycket skrittarbete  ✔

Torsdag: Konditon och styrka i Garks stora ridhus.

Istället: Vila ✔ Ändrade för att jag själv blivit så jäkla förkyld och hostig.

Fredag: Skritta ut ca 30 min + 20 min skrittarbete i ridhuset.

Istället: Dressyrpass som gick riktigt bra, övade på att kunna växla form men behålla tempo, takt och bärighet i galoppen.  ✔ Ändrade för att jag kände att jag behövde rida igenom henne inför dressyrträningen på söndag, även om jag egentligen inte var pigg nog för det. 

Lördag: Hoppa ✔

Söndag: Dressyrträning för Emelie Espengren  Emelie sjuk så träningen inställd. Tråkigt men ändå bra då jag inte alls är pigg själv. Så det blev ännu en vilo dag för Gevalia ✔

 Som ni ser blev veckan inte alls som planerat och så blir det ibland, sjukdom är u inget vi planerar in.

Denna vecka börjar jag med att Gevalia får gå med lektion så jag tar det lugnt någon dag till och hoppas att hostan ger sig.

Annars är planen att på onsdag spela in en ny online dressyr, denna gången väl förberedd och framriden ;-)

Igår upptäckte vi att Kiara haltade, när vi tog in och kollade henne så har hon fått ett ordentligt sår på ena frambenet. Hon var inte alls samarbetsvillig så vi kunde inte se hur illa såret var. Vi tvättade rent det vi kunde och så fick hon stå inne på natten.

Idag ringde jag veterinären så de får komma ut, hon måste få lugnande för att man ska kunna undersöka henne ordentligt. Vi håller tummarna för att det inte är något allvarligt.... 

Sally får visa hur jag känt mig i helgen, helt utslagen 🤪

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Denna veckas övning.