Inte som planerat....

Dagens ridpass blev inte alls som planerat..... började med att glömma stigbyglarna i stallet. Tänkte att då kör jag väl utan, det är ju väldigt nyttigt.
Stod på pallen och funderade på hur jag skulle komma upp, ville inte slänga mig upp i sadeln och riskera att göra märken i den, för jag är ju inte så himla smidig ;-)

Så pappa som gick förbi ridhuset fick komma och hjälpa mig upp. Väl uppe och började rida, arbetade henne en hel del i skritt första och hon kändes bra. Började trava och hon var verkligen super fin, mjuk, lösgjord och lite svung i steget. Varierade mellan skritt och trav arbete så mina ben inte skulle få krampanfall. Tog galopp och även här kändes hon fin, men ville få henne lite mer kvick och bärig så flyttade skänkelvikningar i förvänd galopp. Det tyckte hon va lite onödigt jobbigt så då la hon tungan över bettet. Då går det inte att kommunicera med henne. Problemet var ju nu då att skulle jag hoppa av och fixa det så kommer jag inte upp igen....... Skrittade henne lite på långtygel och då fixar hon fint tillbaka tungan själv. Började om med galoppen men så fort det blev lite jobbigt så kom den där tungan ivägen igen. Efter tre försök så gav jag upp med galoppen och fortsatte med skrittarbetet i stället. Det blev ett lugnare pass än jag tänkt för Gevalia men ett tuffare pass för mina ben...... som kommer kännas i benen imorgon :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Denna veckas övning.