Fredag :-)

 

Efter en kall första vecka med lektioner är det nu fredag och vilken härligt solig dag. Jag och Gevalia skrittade ut en runda och njöt av solen. Eller ja vi gjorde mer än att njuta på vår runda... det var någon väldigt farligt i skogen enligt Gevalia så vi hade lite tumult där en stund. Men man vet att dem på riktigt är rädda för något när man känner deras hjärta bultar fort och hårt. 

Så det blev inte riktigt den rundan jag planerat att rida men men vi kom i alla fall ut i solen.


Första lektions veckan har gått väldigt bra, dem tre godingarna ovan har en stor del i det.

Jag känner mig lyckligt lottad som efter första riktiga "jobba" veckan efter ledigheten, känner att jag älskar mitt jobb. Trots kyla, is och och en extra kväll i ridhuset (hade även Ebbas lektioner denna vecka) 

Daydream har gjort sina tre första lektioner och det har gått helt fantastiskt bra, hon är så fin den ponnyn 💕Hon kommer gå dessa tre lektioner i två veckor till så kanske vi öka upp en lektion till efter det. 

I kväll har jag fem elever som ska rida privatlektioner, allt från helt nybörjare på vår häst till tävlingsryttare på egna hästar. Gillar denna blandningen av elever.

När allt är klart ikväll vid 20,30 tiden väntar tacco mys, ha en bra fredag på er!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)