Dressyrträning hemma i Stackebo.

 


Det är väldigt bra när dressyr tränaren kan komma till oss istället för att vi behöver åka iväg. Särskilt när både jag och Ebba vill träna flera hästar. 

Så idag var Annie här och och tränad oss. Jag red Gevalia och Silver, Ebba red Vanessa och Calle 😃

Jag började med Gevalia och vi började träningen med att Anni satt upp och red för att känna hur nuläget på Gevalia är. Det är så bra när tränaren sitter upp och känner på hästen för att ännu bättre kunna hjälpa mig som ryttare, särskilt när man kommit en ganska bra bit på väg i sin ridning och det är mycket finlir som ska till.

Det är så roligt att se sin häst ridas av annan duktig ryttare, alltså så fin hon är min lilla fux 💓

Anni tyckte hon ändes piggare och rörligare än sist, så skönt att höta att det inte bara var önsketänkande från min sida utan att det faktiskt är så att hon känns bättre nu. 

Silver fick jag jobba lite mer på för att få till det, men nu har jag inte ridit honom sen jag tävlade för två veckor sen och det märks tydligt. Men han visade sina fina kvalitéer och hon tyckte om honom.

Ebba fick till bra pass på båda sina pållar också, så nyttigt att få hjälp med sin ridning mer än i hoppningen även på en hopphäst. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)