Vilka härliga dagar!

 Så skönt väder vi haft dessa påskdagar 🌞

Dagarna har gått till hästar, vänner och god mat.

Har varit ute och ridit i det fina vädret, galopperade tillsammans med Ebba och Inger. Har inte gjort det  ute på hela vintern och Gevalia tyckte det var väldigt kul. Pigg som sjutton och till och med så hon inte kunde hålla alla fyra ben där de de skulle. Men till min stora lättnad så satt jag stadigt i sadeln, fast jag sa efter andra galoppen att nu räcker det för idag 😁 Ebba hade nog helt rätt om att jag inte skulle iväg och testa galopp på travbanan 😂 Men när de öppnar upp på Gark igen ska jag dit och galoppera på deras naturbana, tillsammans med Angelica på någon lugn häst.....

Jag har också tittat en del häst på tv, både dressyr och hoppning. Nyttigt att titta på världscups final i dressyr. Få se hur det ska se ut men även att det händer misstag där också, att på den högsta nivån så kan hästen slå över till galopp i en travökning. Vilket en glad amatör som jag kan bli helt knäckt över men det ska jag inte bli mer för det kan även hända de bästa.

Men hoppningen då...... hur bra är han inte Henrik...... det var till och med spännande när jag tittade på finalen i efterhand och visste att han skulle vinna. Vilken ryttare....Vilken häst!!


Nu laddar jag för en vecka med extra aktiviteter som hoppkurs, dressyr och hopp clinic, siststräning och som avslutning vuxenläger.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)