Fredag :-)

Måndag, onsdag och fredag ringer klockan lite tidigare så jag hinner ett träningspass innan utsläpp 💪
Idag var mina träningskompisar lagom taggade.... 

I onsdags var jag på Gark och red igenom dressyr programmen på långbana, vilket gick ganska bra. Passade också på att köra ett galopp pass, lite lättare att kunna rida på i ordentlig galopp framåt när det finns lite mer yta. Annars kan man ju göra det ute på någon grusväg, men inget underlag för det ännu och sen är ju min lilla häst lite rädd ute så inte lika roligt att galoppera fort där om inte jag har någon före mig. 

Hennes sporrskav har inte blivit sämre, men inte så mycket bättre heller. Nu har hon dessutom fått mer skav på ryggen av sadeln. Blir så trött på detta, kan inte bara sommarpälsen komma och fixa till detta.

Nu har jag fått hem min dressyr sadel efter dem justerat bommen på den. Så igår red jag ett pass i den och den ligger klart bättre nu 👍 MEN skänkeln skaver på fel ställe när jag rider i den 👎så nu har jag sån beslutsångest, ska jag tävla dressyr ändå i min hoppsadel med superkorta läder eller hopa över tävlingen???



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Måndag och ny övning :-)