Gevalia en härlig fredag :-)

Äntligen visade sig solen igår, så härligt.
Jag red ett pass på Gevalia på förmiddagen, första gången denna vecka som jag orkade rida ett hyfsat bra pass. Men Gevalia har fått röra på sig ändå, tack vare mina duktiga elever på lektionerna. Perfekt att kunna sätta in henne där så hon får motion när jag inte kan rida.

Dagen till ära så så använde jag för första gången mina julklapps skydd, så vita och fina. Till vita skydd måste man ju ha vitt schabrak också. Hon var så fin min pålle :-)

När jag ridit färdigt Gevalia idag och gick ur ridhuset såg jag några bruna ben ligga och sprattla vid foderringen i Gevalias hage. Förstod direkt att Nicco rullat fast, för han låg där när jag hämtade Gevalia. Han låg nära foderringen men med ryggen mot ringen, så då tänkte jag "skönt att han ligger på rätt håll för då kan han inte fastna" MEN det kunde han visst, han hade visst tänkt rulla innan han ställde sig upp och där fastnade han. Skönt att i dessa lägen ha pappa hemma till hjälp och vi fick ganska smidigt loss honom så han kom upp på benen igen utan skador.

Idag ska jag filma ett dressyrprogram igen för onlinedressyren. Denna gången hoppas jag att det blir som planerat och då lite bättre resultat.

Perfekt sätt att öva programridning inför domare nu innan tävlingarna sätter igång på riktigt.

Vår första tävling blir den 4/2 men då hoppning i Jönköping. Då ska Ebba också hoppa Frasse en klass, även deras första tävling.

Hoppas ni har en bra lördag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilken jäkla käftsmäll....

Gråter och städar......

Denna veckas övning.